hamowanie, auto z abs a sprzęgło

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #26


    [ Dodano: Wto 16 Paź, 12 21:10 ]


    [ Dodano: Wto 16 Paź, 12 21:12 ]
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #27
      szkoda, ostatni link pokrywa się dokładnie z moją "filozofią" jazdy.
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • zepter00
        RS
        • 2008
        • 2304

        #28
        Większość samochodów 4wd hamuje lepiej silnikiem niż oska.
        Ja nie kupuję teorii by wciskać od razu sprzęgło. Kompresja silnika działa hamująco na napędzane koła. Pamiętam jak Polonez diesel (stopień sprężania 23) po rozpędzeniu go na dwójce do jakiś 45 km/h podczas wciśnięcia i puszczenia sprzęgła tylne koła blokowało mu na chwilę jak by użyć ręcznego. Nawet na suchym asfalcie słychać było krótki pisk opon. Używałem tego by inicjować poślizgi tuż przed zakrętami na śniegu, szutrze i mokrym asfalcie. Redukcja do dwójki, puszczenie sprzęgła, inicjacja poślizgu i gaz w podłogę. Na mokrym asfalcie to wystarczało do przejścia stosunkowo długiego zakrętu bokiem i to przy 68-70 KM. i 120 Nm
        Niemniej jeśli idzie o auta z ABS trzeba by wykonać test porównawczy, najlepiej oba hamowania na zimnych tarczach lub oba na rozgrzanych.
        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

        Komentarz

        • WIELKIBONGO
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1594
          • Superb II (3T4)

          #29
          Zamieszczone przez Zbyhoo
          Co ciekawsze, zarówno przy hamowaniu z ABSem jak i bez należy puścić hamulec przed ominięciem przeszkody. Sprzęgło zostaje wciśnięte do końca, czyli do momentu kiedy sytuacja jest opanowana i nic sie nie dzieje.
          Sorry ale nie wiem skąd posiadasz takie informacje

          po pierwsze, nie ma sensu puszczać hamulca bo ABS i tak nie doprowadzi do zablokowania kół i auto jest nadal sterowne a przy okazji nadal traci prędkość

          a druga część to wybacz ale dla mnie już herezja

          życzę Ci powodzenia w omijaniu przeszkody z wciśniętym pedałem sprzęgła- nie dosyć że nie masz stabilnej postawy za kierownicą bo nie podpierasz się nogą to jeszcze nie masz szans na zaden manewr obronny poza ruchem kierownicą

          sorry ale dla mnie to jest jak samobójstwo
          NajtFukinPatrol North-West

          UNIDEN 510 XL + ML145

          BYŁ ASZ
          PÓŹNIEJ BYŁ BKD
          BYŁA TEŻ CEGA
          A TERAZ JEST SUPERB CBBB
          MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

          Komentarz

          • Thundi
            L&K
            • 2005
            • 1157

            #30
            Zamieszczone przez kowal 2002
            A co do zdławienia silnika przy hamowaniu to nawet przy wysokim biegu w najgorszym przypadku nastąpi to przy bardzo małej prędkości ( myślę, że poniżej 20 km/h ).
            U mnie najniższą prędkość na najwyższym biegu jaką da się jechać (silnik ma 900obrotów/min) to ponad 55km/h więc zdławi silnik gdzieś koło 40km/h (przy 4300obrotów prędkość to ponad 200km/h) odejmijmy jeszcze z 10km/h bo tyle wyhamujesz bez wspomagania (choć u mnie odległość hamowania wzrasta prawie 2 razy gdy nie działa pompa wspomagania - testowane i tu zaznaczam do słabych nie należę) to te 30km/h to raczej niemała prędkość a przypomnę że wspomaganie kierownicy też pada jak nie ma silnika (tu mały test zróbcie sami - z miejsca kierowcy wykonajcie 1 obrót kierownicą z włączonym silnikiem po czym go zgaście i zróbcie kolejny obrót -tak to źle wpływa na koła ale bez przesady te 2 obroty kierownicą nie zniszczą wam opon) a do wyminięcia pojazdu (i ewentualnego powrotu na pożądany tor jazdy) wykonacie niemal w ostatniej chwili więc już na niskiej prędkości. I niestety awaryjne hamowanie w większości wykona się jadąc 80-120km/h niż przy 200km/h (pomijając że w tym drugim wypadku to hamulec i tak niewiele pomoże)
            O ortografie dba FF.
            Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
            http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
            Skoda Octavia & Audi A6

            Komentarz

            • zepter00
              RS
              • 2008
              • 2304

              #31
              Zamieszczone przez WIELKIBONGO
              Zamieszczone przez Zbyhoo
              Co ciekawsze, zarówno przy hamowaniu z ABSem jak i bez należy puścić hamulec przed ominięciem przeszkody. Sprzęgło zostaje wciśnięte do końca, czyli do momentu kiedy sytuacja jest opanowana i nic sie nie dzieje.
              Sorry ale nie wiem skąd posiadasz takie informacje

              po pierwsze, nie ma sensu puszczać hamulca bo ABS i tak nie doprowadzi do zablokowania kół i auto jest nadal sterowne a przy okazji nadal traci prędkość

              a druga część to wybacz ale dla mnie już herezja

              życzę Ci powodzenia w omijaniu przeszkody z wciśniętym pedałem sprzęgła- nie dosyć że nie masz stabilnej postawy za kierownicą bo nie podpierasz się nogą to jeszcze nie masz szans na zaden manewr obronny poza ruchem kierownicą

              sorry ale dla mnie to jest jak samobójstwo
              Myślę tak samo jak WIELKIBONGO.
              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

              Komentarz

              • spc
                Elegance
                • 2012
                • 825
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #32
                Zamieszczone przez WIELKIBONGO
                nie ma sensu puszczać hamulca bo ABS i tak nie doprowadzi do zablokowania kół i auto jest nadal sterowne a przy okazji nadal traci prędkość

                a druga część to wybacz ale dla mnie już herezja
                Podpisuję się pod tym. W aucie z ABS walisz hamulec do końca a samochód pozostaje sterowny. Jeśli nie ma ABS, hamuje się pulsacyjnie żeby nie zablokować kół i zachować sterowność pojazdu.
                Jeśli chodzi o sprzęgło - w normalnej jeździe hamuję silnikiem. Dość dużo jeżdżę, więc i awaryjnych hamowań miałem trochę, ale z tego co zauważyłem, na początku było deptanie i hamulca i sprzęgła do oporu, a po kilku latach "praktyki" udaje mi się do hamowania dokładać redukcje. I o ile hamowanie na wysokim biegu nic nie daje, to przy hamowaniu ze 120/140 do zera wbicie 3 lub 2 biegu przy 70/90 kmh już znacząco pomaga wytracić prędkość. Inna sprawa, że sprzęgło i skrzynia po którymś razi może powiedzieć to co od czasu do czasu mówią korby w bxe: ja wysiadam.
                Piter
                tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
                KM i Nm dołożył gregor10

                Komentarz

                • WIELKIBONGO
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1594
                  • Superb II (3T4)

                  #33
                  zepter00, każdy ma swoja wizje :diabelski_usmiech

                  ale miło,że podzielasz moja opinie

                  i zaznaczam to nie jest moje widzimisię tylko temat wielokrotnie przećwiczony i sprawdzony :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech

                  za omijanie przeszkody z wciśniętym pedałem sprzęgła przy hamowaniu awaryjnym w każdej nawet przeciętnej szkole jazdy (nie mylić z nauką jazdy) :lol: grozi co najmniej chłosta 8) :lol: :twisted:
                  NajtFukinPatrol North-West

                  UNIDEN 510 XL + ML145

                  BYŁ ASZ
                  PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                  BYŁA TEŻ CEGA
                  A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                  MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    #34
                    Zamieszczone przez Thundi
                    Zamieszczone przez kowal 2002
                    A co do zdławienia silnika przy hamowaniu to nawet przy wysokim biegu w najgorszym przypadku nastąpi to przy bardzo małej prędkości ( myślę, że poniżej 20 km/h ).
                    U mnie najniższą prędkość na najwyższym biegu jaką da się jechać (silnik ma 900obrotów/min) to ponad 55km/h więc zdławi silnik gdzieś koło 40km/h (przy 4300obrotów prędkość to ponad 200km/h)...
                    Ale w tej sytuacji ( "gdy da się jechać" ) to silnik napędza samochód czyli jest obciążony. Przy hamowaniu silnikiem sytuacja jest całkowicie odwrotna, czyli to auto "napędza" silnik i to napędza go praktycznie do samego końca ( dopóki samochód jedzie ). A napędzany silnik, wytwarza podciśnienie do wspomagania hamulców i kręci też pompą hydrauliczną w układzie kierowniczym, czyli samochód zachowuje się normalnie. Przy takim hamowaniu do obrotów rzędu 1200 rpm ( zależy od silnika ) paliwo nie jest podawane. Poniżej tych obrotów ECU zaczyna podawać paliwo ( czyli podtrzymać pracę silnika ), ale energia wytracana przy awaryjnym hamowaniu jest dużo większa od tej jaką dostarcza silnik na wolnych obrotach więc samochód dalej zwalnia pomimo tego że silnik próbuje już lekko go "rozpędzać". Dopiero przy bardzo niskich obrotach rzędu 400 rpm silnik zostanie zdławiony. Trzeba jednak pamiętać, że cały ten końcowy proces trwa kilka dziesiątych no może 0,5 sek a prędkości nie są duże więc nie mówmy o jeździe bez kontroli ( kiera, hample ) nad autem.

                    BTW
                    Odpalałeś kiedyś auto "z pychu"? Tam występuje podobna sytuacja: silnik jest napędzany a nie on napędza. I wcale nie musisz rozpędzić samochodu ( silnika ) do tych 900 rpm, wystarczy mniej więcej połowa tego, żeby zaskoczył/odpalił a potem "podniósł" się do obrotów jałowych.

                    Ja w manualu zawsze hamowałem silnikiem ( czasem nawet dodatkowo redukując biegi ), teraz nie mam wyjścia :diabelski_usmiech ( DSG ), ale i tak czasami, jak hamuje na "D" redukuje dodatkowo łopatkami, bo skrzynia zrzuca wtedy przy jakiś 1400 rpm, a to prawie nie daje siły hamującej.
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • Zbyhoo
                      Ambiente
                      • 2012
                      • 112

                      #35
                      Zamieszczone przez misiek^wro
                      Zbyhoo, ja nie mam nic do wniesienia w temacie, ale LUBIE TO jeśli idzie o ten awatar
                      fajne zderzaki, nie?

                      Bardzo mnie dziwi, ze jeszcze nikt nie zapytał, dlaczego przy hamowaniu awaryjnym puszczamy hamulec przed ominięciem przeszkody, nawet jak mamy ABS. Przeważnie właśnie to kursantów 'szokuje'.
                      Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #36
                        WIELKIBONGO, Darek Ty jesteś taki mądry :!: :szeroki_usmiech
                        też się zgadzam z Twoim zdaniem
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • Zbyhoo
                          Ambiente
                          • 2012
                          • 112

                          #37
                          Zamieszczone przez WIELKIBONGO
                          Zamieszczone przez Zbyhoo
                          Co ciekawsze, zarówno przy hamowaniu z ABSem jak i bez należy puścić hamulec przed ominięciem przeszkody. Sprzęgło zostaje wciśnięte do końca, czyli do momentu kiedy sytuacja jest opanowana i nic sie nie dzieje.
                          Sorry ale nie wiem skąd posiadasz takie informacje

                          po pierwsze, nie ma sensu puszczać hamulca bo ABS i tak nie doprowadzi do zablokowania kół i auto jest nadal sterowne a przy okazji nadal traci prędkość

                          a druga część to wybacz ale dla mnie już herezja

                          życzę Ci powodzenia w omijaniu przeszkody z wciśniętym pedałem sprzęgła- nie dosyć że nie masz stabilnej postawy za kierownicą bo nie podpierasz się nogą to jeszcze nie masz szans na zaden manewr obronny poza ruchem kierownicą

                          sorry ale dla mnie to jest jak samobójstwo
                          Byłeś kiedyś na profesjonalnym autodromie? Robiłeś porównania?
                          Ja to robie od 10 lat, szkoliłem się w kilku krajach, znam wielu kierowców wyścigowych i rajdowych (pracują również jako instruktorzy razem ze mną) i podzielają te opinie. Przeszkoliłem kilka tysięcy osób, również woljsko, policję, kierowców karetek, służby specjalne.. Wielokrotnie ludzie dyskutowali na temat skuteczności i sensu takiego działania. Ale tylko przed ćwiczeniami. Później przyznawali rację.
                          Dziękuję za życzenie powodzenia i czekam na kolejne profesjonalne porady znawcy tematu.
                          Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #38
                            Zamieszczone przez Zbyhoo
                            Ja to robie od 10 lat,
                            od 16 roku zycia?
                            skoro tak, to daj jakies materiały, albo filmy, wnioski z tych porównań, dane i będzie po całej bezsensownej pyskówie, jednym ruchem zamkniesz wszystkim mordy, chyba, że lubisz tak sobie pogdakać.
                            mam nadzieję, że nie

                            wydaje mi się, że w 21. wieku są jakieś materiały w wersji elektronicznej do takich szkoleń.
                            BTW gdzie pracujesz?
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • piramida
                              RS
                              • 2009
                              • 12222
                              • Superb III (3V3)

                              #39
                              Wciskajcie sobie sprzęgło kiedy chcecie, ja mam taki nawyk że nigdy sprzęgła nie wciskam oprócz ostatniej fazy hamowania nawet gdy to hamowanie jest awaryjne, zawsze wciskam sam hamulec a jestem na tyle świadomy że odruchowo jak samochód ma sie zatrzymać to i tak wcisnę sprzęgło a jak nie to chuj, niech zgasnie :wink:
                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                              Komentarz

                              • Zbyhoo
                                Ambiente
                                • 2012
                                • 112

                                #40
                                Od 17 roku życia.
                                Pracuję w osrodku Bezpieczna Jazda "Ascent". Firma z siedziba w Gdyni, szkolenia robimy w Gdańsku.
                                Zapewne są w sieci materiały, ale.. nie szkoliłem sie w sieci
                                Rzadko prowadzę zajęcia teoretyczne (tylko na szkoleniach dla motocyklistów, sporadycznie dla kierowców samochodów).
                                Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

                                Komentarz

                                • bradley
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1465

                                  #41
                                  Zamieszczone przez westwi78
                                  Dobra to niech napiszą jaka jest różnica w drodze hamowania ze sprzęgłem i bez. Bo jak się rozchodzi o jakieś pół metra, to to kolejna dyskusja o niczym.
                                  Czasem te pol metra to twoje byc albo nie byc.

                                  Sprzeglo wciskamy po to zeby silnik nam nie zgasl. A nie wciskamy go zeby zwiekszyc skutecznosc hamowania poprzez hamowanie silnikiem+hamowanie hamulcami. Mame oszukasz, tate oszukasz, ale fizyki nie oszukasz.
                                  Poza tym poddaje pod watpliwosc teze, ze jak silnik zgasnie to abs nie dziala (bo sie spotkalem tez kiedys z teza ze przestaja dzialac hamulce oraz nie mozna krecic kierownica :lol: :lol: ) bo pompa ABS jest elektryczna i jakos Vagiem moge ja odpowietrzyc nie odpalajac silnika tylko na przekreconym zaplonie.

                                  Nikt nie pisal o ukladach ABS 2/2 i 3/3 ? :P
                                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Zbyhoo
                                    Zapewne są w sieci materiały, ale.. nie szkoliłem sie w sieci
                                    nie mówię o sieci tylko o materiałach elektronicznnych, jak robicie takie porównania to podrzuć jakiś film, bardzo chętnie bym coś takiego zobaczył, IMO cenniejsze niż tysiąc słów.
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • Zbyhoo
                                      Ambiente
                                      • 2012
                                      • 112

                                      #43
                                      Nie robimy takich porównań na każdym szkoleniu, bo nie ma na to czasu. Filmu też nie ma, ale jeśli chcesz, to zrobimy. Na najbliższych kilku szkoleniach mnie nie będzie, ale poproszę chłopaków żeby coś nagrali.
                                      A żebyśmy się dobrze zrozumieli, to jeszcze raz powtórzę: Nie jest błędem późniejsze wciśnięcie sprzęgła [mówimy o hamowaniu AWARYJNYM, a nie jakimś tam ostrzejszym hamowaniu przed nagłym czerwonym światłem], ale to opóźnienie nic nie daje. Uczy się wciskania jednocześnie głównie ze względów dydaktycznych.
                                      Puszcza się hamulec przed ominięciem przeszkody, bo mimo, że samochód z ABSem skręca, to po puszczeniu hamulca skręca lepiej. A na samą logikę, skoro omijamy przeszkodę, to skupmy się na omijaniu, a nie na tym, czy po ominięciu zatrzymamy sie 3, czy 15 metrów za przeszkodą.
                                      Istnieje tendencja wśród szkoleniowców do powolnego odchodzenia od puszczania hamulca przed ominięciem przeszkody, ponieważ nowoczesne ABSy [tak, ten system ciągle się rozwija] dużo lepiej sobie radzą w tej sytuacji i rzeczywiście warto im zaufać, ale z własnych doświadczeń widzę tę 'lepszość' tylko w najnowszych samochodach wysokiej klasy.
                                      Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

                                      Komentarz

                                      • Tomato
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 303
                                        • Volkswagen
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        #44
                                        nie wiem jak abs ale wspomaganie i światła działają mimo tego ze silnik nie pracuje a auto się toczy. miałem raz taką sytuację ze zadusiłem silnik(za niski bieg) ale zdążyłem jeszcze sprzęgło nacisnąć i auto mi się nie zatrzymało i zaskoczony byłem bo do czasu zatrzymania wszystko pracowało tak samo czyli było wspomaganie i mijania się świeciły. może fabryka pomyślała za użytkownika bo lipa by była jakby np w nocy przy hamowaniu na lodzie silnik zgasł(za późno naciśnięte sprzegło) a kierownik zostaje w czarnej dupie z nie działającymi systemami.

                                        Komentarz

                                        • kmink
                                          L&K
                                          • 2007
                                          • 1360
                                          • Superb III (3V3)

                                          #45
                                          Panowie, jak napisałem na pierwszej stronie ja wyznaje zasadę...hamulec do podłogi, w ostatniej chwili sprzęgło, czasami dodatkowo redukuje biegi...

                                          Czasami, szczególnie na mokrej czy szutrowej nawierzchni lepiej jest wcisnąć sprzęgło bardzo szybko...auto wtedy jest bardziej stabilne i jest mniejsze prawdopodobieństwo wpadnięcia w niekontrolowany poślizg...wiąże się to z tym że podczas takiej awaryjnej sytuacji gdy niekontrolowanie odpuścimy hamulec to nawet przy niedużej prędkości i małym momencie obrotowym napędzane koła pociągną wóz trochę do przodu co przy skręconych kołach spowodować może nagłe uciekniecie tyłu...w momencie gdy wydaje nam się że już opanowaliśmy sytuacje...

                                          W przypadku Rki, która jest masakrycznie sztywna, podczas hamowania awaryjnego nigdy jeszcze nie omijałem przeszkody z wciśniętym od początku pedałem sprzęgła bo to auto naprawdę ciężko zmusić do wpadnięcia w poślizg, sprawa ma sie zupełnie inaczej w przypadku OI....to auto ma tendencje do bujania podczas awaryjnego hamowania a szczególnie z omijaniem przeszkody...przeżyłem takie cos kilka razy i d..e uratowało mi tylko i wyłącznie ominięcie przeszkody z wciśniętym sprzęgłem od początku...po pierwszej takiej sytuacji obróciło mną jak "szmatą", tata podpowiedział mi żebym następnym :arrow: razem wcisnął sprzęgło od samego początku tak żeby nie napędzać kół bo to przez to tak mną rzuciło....no i chyba miał racje...

                                          Testowałem to zimą...długa prosta pod górkę, kupa śniegu, więc but w podłogę i jadę.... za każdym razem jak wpadałem w poślizg i nie wciskałem sprzęgła było mi gorzej wyjść z opresji niż gdy sprzęgło wciskałem od początku - bo samochód był jakby bardziej kierowany...

                                          Najlepiej to sobie przećwiczyć
                                          Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                          https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                          www.tuneforce.pl
                                          www.dpfserwis.pl

                                          Komentarz

                                          • navigator
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 583
                                            • Volkswagen

                                            #46
                                            re:

                                            Zamieszczone przez WIELKIBONGO
                                            za omijanie przeszkody z wciśniętym pedałem sprzęgła przy hamowaniu awaryjnym w każdej nawet przeciętnej szkole jazdy (nie mylić z nauką jazdy) grozi co najmniej chłosta
                                            ..cholera.... ....hmm no cóż

                                            .... w szkoleniach safe driving (I, II) w Szkoła Auto jak raz awaryjne hamowanie połączone z omijaniem przeszkody było punktem programu.....ze sprzęgłem :P...

                                            przy czym uściślając, awaryjne hamowanie to nagłe i najmocniejsze pierdol%^ęcie w hebel i trzymanie az to zatrzymania

                                            z innych ciekawostek dropsa, nie demonizujmy tego sprzegła, wszak i wciśnięcie go w pewnej sutyacji stabilizuje parcha gdzie nacisk na koła jest równomierny, nieskażony działaniem napędu...

                                            no ale w sumie - być może - instruktorzy SA są co najwyżej przeciętni...... :szeroki_usmiech
                                            >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratoRS
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #47
                                              To moze jak to robi automat. Hamujesz i wysprzegla dopiero w ostatnim momencie, zeby silnik nie zgasl.

                                              Zamieszczone przez Zbyhoo
                                              Od 17 roku życia.
                                              No to chyba na torze, bo legalnie to wczesniej niz 18 lat nie mogles jezdzic samochodem osobowym Zakladajac ten wiek z profilu
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • Zbyhoo
                                                Ambiente
                                                • 2012
                                                • 112

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                Zbyhoo napisał/a:
                                                Od 17 roku życia.

                                                No to chyba na torze, bo legalnie to wczesniej niz 18 lat nie mogles jezdzic samochodem osobowym Zakladajac ten wiek z profilu
                                                Dokładnie. Chociaż koledzy kilka miesięcy starsi ode mnie (ja jestem z grudnia, kumpel z czerwca) załapali sie na ustawę, że prawko można było zrobic od 17 roku życia (ale chyba do 18 trzeba było jeździć z kimś dorosłym na pokładzie). Więc mimo tego samego rocznika urodzenia, kolega pół roku starszy ode mnie, miał prawko o półtora roku wcześniej.
                                                Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  kurcze ja to chyba zawsze cisnalem sprzeglo przy awaryjnym hamowaniu od poczatku, ale teraz to juz namieszane mam tak we lbie ze nie dam se go obciac za to

                                                  Komentarz

                                                  • szkoda
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 22543

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Zbyhoo
                                                    ale jeśli chcesz, to zrobimy

                                                    no pewnie!

                                                    nie wiem, ja odruchowo przy hamowaniu awaryjnym zawsze wciskam sprzęgło, w motocyklu tak samo, tylko nie wiem czy dobrze robię
                                                    saport techniczny baj DGW
                                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                                    była BXE '08 190kkm
                                                    no i nie ma :-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...